Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\Inetpub\vhosts\kirya-team.org.il\httpdocs\includes\database.php:2647) in C:\Inetpub\vhosts\kirya-team.org.il\httpdocs\includes\joomla.php on line 2826
קרייתים - האתר של עמותת בני קרית חיים לדורותיהם - 27/09/07 - על דעות ו"דעתנים" / יצחק עציון קרייתים - האתר של עמותת בני קרית חיים לדורותיהם - 27/09/07 - על דעות ו"דעתנים" / יצחק עציון
shadow_left
Shadow_R
   
27/09/07 - על דעות ו"דעתנים" / יצחק עציון הדפס

בלילות האחרונים (אני בצרפת בדרכי לביקור מולדת) ידי מלאות עבודה בהכנת תשובות הולמות למספר חברים. הג'ט לג שלא מאפשר עדיין שינה בשעות רגילות מאפשר להכין את התשובות הללו כשכולם מסביב כבר ישנים. והנה התשובה התורנית
תודה לאיציק (הערה לתגובה 1440) וליואב (תגובה 1442) על ההתייחסות שלהם לנושא שלדעתי הנו חשוב ביותר לכל מי שרוצה לשמר את המדינה הקטנה שלנו כמדינה יהודית דמוקרטית ובכך גם את קרית חיים היקרה לכולנו. לדעתי גם איציק וגם יואב רוצים בכך כמוני בהבדל אחד קטן. אני הקדשתי לכך הרבה שעות קריאה ולימוד של דעות של חוקרים שונים כמו למשל יצחק בן צבי ודוד בן גוריון. טרחתי למצוא ולקרוא את הספרון של הרצל על הרעיון של מדינת היהודים שבזמנו גם הוא נתפס כהזוי על ידי לא מעט מתנגדים. קראתי את כל שלשת הספרים של צבי מסיני והיו לי שעות שיחה רבות איתו. לעומת זאת איציק מודה ש"דרך אגב הוא עיין קצת ברעיון ההתחברות". יואב בהגינות רבה (שאותה אני מאד מעריך) כותב שאין לבטל רעיון של מישהו לפני שקוראים אותו ולכן עד כה לא התייחס אליו. זה בדיוק מה שאני טוען מבלי לבטל את דעותיהם של איציק ויואב נגד מיסיון וגיור כהלכה של פלסטינים. האבסורד הוא שגם צבי מסיני וגם אני לא חושבים כלל שצריך לגייר פלסטינים ובוודאי לא צריך לצרף אלינו את בני העמלקים שונאי ישראל שמבצעים את כל המעשים הנוראים שמתאר איציק. לו איציק היה טורח לקרוא בעיון את הספרון הקטן (שכלל אינו קדוש) אולי היה מבין סוף סוף שהוא מטעה את הקוראים כאשר הוא מייחס לצבי או לי רעיונות או דעות שכלל אין לנו. והנה כמה דוגמאות למה שכותב איציק בנחרצות רבה (זוכרים את הסיפור על ראש העיר ואשתו) ללא ידיעה מה באמת כתוב בספרון:
כותב איציק (הציטוטים מודגשים) ואני משיב לו:
"...ואתה מדבר על דבר מלפני אלפיים שנה, דורות על גבי דורות שאינם יודעים אפילו מהיכן הם הגיעו לאיזור..."
בספרון יש התייחסות ברורה לפלסטינים שמעבירים מדור לדור מסורות יהודיות וכמו אנוסים אחרים יודעים היטב מהו מוצאם
"...ראית מה עשו צאצאי היהודים לפי דברך לבתי הכנסת בישובים שהתפנו ברצועת עזה, הם שרפו אותם בתרועות שמחה, ..... את אלה אתה רוצה לשכנע שהם צאצאי יהודים? אלה הם בני העמלקי...."
גם לעניין זה יש התייחסות בספרון. אין שום רצון לשכנע את בני העמלק שהם צאצאי יהודים. בכלל אין כוונה ברעיון ההתחברות לשכנע מישהו להיות מה שאיננו לפי דעתו או מה שהוא אינו רוצה להיות.
" ...אתה מנסה להפיץ ברבים תיאוריה של מישהו אחר, (לא שלך)..."
עלי אמנם לא כתוב בספרון אבל איציק מעולם לא ניסה לבדוק איתי באיזו "תיאוריה" מדובר ושל מי "התיאוריה". בספרון מובאים ממצאים שנאספו הן בעבר והן בהווה על ידי מספר לא קטן של חוקרים על מוצאם של חלק מהפלסטינים החיים ממערב לירדן. שווה לקרוא את הספרון אפילו רק כדי להיחשף לאותם ממצאים מעניינים.
"...וכל זה כתבתי לך מבלי להביא נתונים אישיים על האדם שעומד מאחורי הרעיון הדמיוני הזה, אולי זה תרגיל עלוב לקדם אל מכירת הספר שהוא כתב....."
אדרבא איציק היה טוב אילו היית לומד את הנתונים האישיים על צבי מסיני. צבי כלל לא מנסה למכור את הספר (ואני מתעלם מההתבטאות הגסה שלך ב"תרגיל עלוב") בדיוק כפי שטשרניחובסקי לא היה חבר אגד שנוהג בקו 52 לים ! לו היית בודק בעיון את האתר שקישור אליו מובא בתגובה 1410 היית רואה שכל אחד יכול להוריד את הספרון למחשב ללא כל תשלום (ולא רק בעברית).
"...ודבר אחרון, רק לידיעתך במקרה ואינך יודע ונראה לי שלא, כל דבר שקשור בשכנוע אנשים להמיר את דתם ולהצטרף לדת אחרת הוא פעולה מסיונרית..."
איציק, את העובדה הפשוטה ששכנוע אנשים להמיר את דתם היא פעולה מיסיונרית אני וגם צבי יודעים לא פחות טוב ממך. העניין המביך (מבחינתך) הוא שאין ברעיון ההתחברות המתואר בספרון שום הטפה או שכנוע להמרת דת של אדם כל שהוא. לו היית קורא בעיון היית נוכח בכך בעצמך (...קו 52 בכלל לא נוסע לחוף קרית חיים. ..)
ועכשיו ליואב
כפי שתראה יואב כלל אינני מבטל ".... דעה של אחר רק משום שלא קרא את הספר מסיני....". לכל אחד זכות להביע דעה משלו ואין לבטלה. אני טוען כנגד הטעיית הקוראים כאשר מצהירים הצהרות על דעות כביכול שמופיעות בספר מבלי שקראו אותו ונוכחו האם באמת מופיעות בו דעות כאלו. זו שליפה מהמותן שיותר משהיא מעידה על הנתקף היא מעידה על התוקף השלפן (או אולי הסלפן..).
כמובן שזכותך כמו גם של איציק להביע דעות כמו "....גיור כהלכה לאויבי או שכני ישראל- הזוי..." או "....לבוא ולהשתחל או לבלוע עם שחי לידנו- בלתי מציאותי....". אבל אל תייחסו לאחרים דעות כאלו מתוך "ניחוש" מבלי לבדוק אם אלו אכן דעותיהם. ולצורך כך ראוי שתקרא בעיון בספרון ואחר כך תגיב, בדיוק כפי שאתה חושב שראוי לעשות.
תודה על הערתך בעניין הסיפור על ראש העיר. אני מקווה שלא נמצא עוד "ידענים" כאלה בינינו.
צוויגי

 

הערה מאיציק שביט

 

לצוויגי:
אחרי שמספרים בדיחה פעם אחת, בפעם השניה היא כבר לא מצחיקה.
ונראה לי שנכנסת כל כך עמוק (עם הראש ועם הגוף) לנושא החזרת הערבים(פלשתינים) בחזרה לחיק העם היהודי, שממש נעשית פנאטי בנושא.
אשרי מסיני שהצליח לשכנע אותך בצורה כל כך טובה.
אבל ברגע שנעשים פנאטים ברעיון מסוים, זה מתחיל להיות מסוכן, ואתה נשמע לי די פנאטי בעניין, אז הכנס בבקשה לרצועת עזה והודיע לפנאטים שחיים שם שאתה רוצה לחיות אתם צד בצד ולקבלם חזרה למשפחה, ואז נראה את תגובת הפנאטים לפנאטי. נקווה שתצא חי משם!!!
ומבחינתי הנושא סגור ונעול ומקווה שגם אחרים ינהגו כמוני.
כל טוב
איציק

 

הערה מעו"ד יואב צח-וכס

 

חג שמח צוויגי,
שמחתי שהגבת לדברי, תודה.
אינני חושב שמסיני קובע גיור או צרוף הפלסטינים לעם היהודי, כפי שכתבת .
אני חושב שהנושא שמועלה כאן הוא פילוסופי חשוב,אך לא תמיד העובדה שאדם לא קרא דברי הוגה דעות זה או אחר, מפחיתה מיכולתו להגיע למסקנות משלו.
לא תמיד מי שקורא ספר שכתב הוגה דעות כזה או אחר, גורם לאמץ תורתו.לעיתים, כשאתה בא עם דעה מגובשת, ספר כזה עשוי לחזק את דעתך המקורית.
האמת, יש כאן כל כך הרבה תמורות ושינויים, שקורה שאני עוצר את עצמי, וחושב רגע! אולי צריך לחשוב או לפעול אחרת.
הגרוע מכל הוא כשאדם נתקע לקיבעון בחשיבה, גם כשדברים משתנים, וגם אם לא.


יואב צח,עו"ד